Wednesday, August 23, 2006

Tilbake hos Iversen

... Og tilbake med pussige navn, spørsmål og i det hele tatt. Hun som var innom her sist torsdag kveld, fortjener et helt innlegg for seg selv... og jeg vil ha det klart at så lenge det er folk innom hele tiden og jeg ikke spesifiserer navn eller andre kjennetegn, burde dette ikke være imot noen etiske retningslinjer for hva man gjør og ikke gjør når det kommer til utlevering av kunder.

Uansett. Jeg står der og pusser speil og venter på at klokka skal snegle seg fram til stengetid, da en tydelig sjenert, eldre utgave av vår art tar noen nølende skritt inn i butikken. Hun stopper opp og ser seg rundt, og jeg fanger blikket hennes og spør med et veldig vennlig ekspeditørsmil (mitt er skikkelig ekte saker, ikke sånn ekkelt 'jeg smiler egentlig ikke i det hele tatt'-opplegg)om jeg kan hjelpe henne med noe. Hun ser fremdeles ganske forvirret ut, nevner noe om at synet ikke er som det en gang var, og spør etter en liten pause: E dæm no bra, sånne... sånne bifile brilla.

Jeg lar den anekdoten stå for seg selv, og legger bare til for de uvitende leserne at det fins noe som kalles bifokale glass.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home